Etkinlik
Bu yıl FEFSAD olarak 10. Yılımızı kutlarken 20-21-22-23 Nisan tarihlerinde düzenleyeceğimiz 3.Fethiye Fotoğraf Festivali ile de fotoğraf ustalarıyla fotoğraf severleri buluşturuyoruz.
Yaşadığımız coğrafyanın, tarihte ‘’Işık Ülkesi’’ olarak adlandırılmasına atfen bu yılki temamızı ‘’Işık’’ olarak belirledik.
Festivalimizin onur konuğu fotoğraf duayeni İzzet Keribar.
İzzet Keribar’ın 1952’de başlayan fotoğrafçılık serüvenini kendisinden dinleyip, fotoğraf sunumlarıyla zaman yolculuğuna çıkacağız.
Fotoğrafçı misafirlerimiz için 6 farklı eğitim atölyesi düzenledik.
Fethiye Tersanesi, Liman, Kaya köyü, Babadağ ve Xanthos antik kentine fotoğraf gezileri düzenleyeceğiz.
Festival akşamları usta fotoğrafçılardan birbirinden farklı fotoğraf sunumları izleyeceğiz. Fotoğraf sanatçıları ile soru cevap şeklinde söyleşilerimiz olacak.
Ayrıca 3 önemli sergiyi de fotoğraf severlerle buluşturacağız.
Ankara Bilim Üniversitesi Görsel Sanatlar Fakültesi Öğretim Görevlisi Dr. Eda Arısoy’un Momento Mori-Ölümü Hatırla Fotoğraf ve Video Sergisini 20 Nisan Cumartesi saat 12:00’de etkinliklerin yapılacağı The Marina Boutique Hotel’de, TFSF Yönetim Kurulu Başkan yardımcısı Fotoğraf Sanatçısı Ali Rıza Akalın’ın “Light in the Night / Night in the Light” isimli fotoğraf sergisini Fethiye Belediyesi Özer Olgun Kültür Merkezi Sergi Salonunda 20 Nisan Cumartesi günü saat 13:00’de ve Fefsad üyelerinin IŞIĞIMIZ FETHİYE Fotoğraf sergisini de yine 20 Nisan Cumartesi saat 14:00’de 96.Caddede sergilemeye başlayacağız.
Fethiye Fotoğraf ve Sinema Sanatı Derneği’nin tüm etkinliklerine başından beri destek veren Fethiye Belediye Başkanlığı ve Fethiye Belediyesi Kültür İşleri Müdürlüğü, Fethiye Ticaret ve Sanayi Odası, Fethiye Deniz Ticaret Odası, Fethiye Likya Kadın Kalkınma Kooperatifi, Babadağ Teleferik, Labranda Travel ve tüm konuklarımızı misafir eden The Marina Boutique Hotel ve değerli dernek üyelerimizin katkıları ve gönüllü çabalarıyla hazırladık bu festivali.
Festivalimiz 20 Nisan 2024 Cumartesi günü saat 11:00’de The Marina Boutique Hotel’de yapılacak basın toplantısı ve kokteyl ile başlayacaktır.
Siz değerli sanatseverleri 3. Fethiye Fotoğraf Festivali’nde görmekten mutluluk duyacağız.
FEFSAD Yönetim Kurulu Başkanı
Canan Tor
KONUK SANATÇILAR
İzzet Keribar, Devlet Sanatçısı
Tekin Ertuğ, Fotoğraf Sanatçısı- Yazar- Ressam
Yalçın Savuran, Fotoğraf Sanatçısı- Yazar
Ali Rıza Akalın, Fotoğraf Sanatçısı- Yazar
Dr. Eda Arısoy Öğretim Üyesi -Fotoğraf Sanatçısı- Yönetmen
Defne Sesin Okay Öğretim Görevlisi-Fotoğraf Sanatçısı
Esin Koç Görsel Sanatçı -Fotoğrafçı- Editör
Arzu Eke Görsel Anlatıcı- Fotoğrafçı
Akın Acar Fotoğraf Sanatçısı
Kenan Demir, Fotoğraf Sanatçısı
Ayşe Nur Türk, Fotoğraf Sanatçısı
Ahan fotoğraf Grubu
AKIN ACAR
Uluslararası fotoğraf yarışmalarında altın, gümüş, bronz, mansiyon ve sergileme olmak üzere 40 farklı ülkeden aldığı birçok ödülün sahibidir. Uluslararası doğa kategorisi fotoğraf yarışmalarında Türkiye’de en çok ödülü olan fotoğrafçıdır. Fédération Internationale de l’Art Photographique (Uluslar Arası Fotoğraf Sanatı Federasyonu) tarafından 2015 yılında EFIAP/b (Uluslararası Fotoğraf Sanatçısı) unvanı aldı. Doğa farkındalığı oluşturmak için ulusal ve uluslararası projeler yaptı.
Dr. Eda ARISOY kimdir?
1996 yılında fotoğraf çekmeye başlayan Eda Arısoy, belgesel, sahne, portre fotoğrafçılığı gibi çalışmalarıyla insan konusundan uzaklaşmayan çeşitli fotoğraf projelerinde yer aldı. Ayrıca 2003 yılında video ve kısa film alanında da çalışmalara başladı. İlk kısa filmi “2 Duyu” 2004 yılında “16. Uluslararası Ankara Film Festivali”’nde gösterildi. 2009-2017 yılları arasında Ankara Fotoğraf Sanatçıları Derneği (AFSAD) bünyesinde kısa film seminerleri ve çalışma atölyeleri düzenledi. Ayrıca ulusal ve uluslararası sergilerde VideoArt projeleri yer almaktadır.
Eda Arısoy, kısa film, tanıtım ve reklam filmlerinde yönetmen ve görüntü yönetmeni olarak birçok projede yer aldı. “Saklı” adlı kısa filmi 2023 yapımı ulusal ve uluslararası festivallerde ödüller kazandı ve gösterim seçkilerine dahil edildi. Ankara Bilim Üniversitesi’nde Dr. Öğretim Üyesi olarak görev yapmakta olup, Film Tasarımı ve Yönetimi Bölümü’nde eğitim vermektedir.
Aynı zamanda SineFilozofi dergisinde (Sinema ve felsefe hakemli dergi) 2020-2022 yılları arasında editörlük görevinde bulunmuş ve sinema alanında yayınlanmış kitap bölümleri ve akademik makalelerinin yanı sıra “Türk Sinemasında Ses-İmaj” adlı bir kitabı 2022 yılında yayımlanmıştır.
“Gerçeğin Sınırında: Anlar ve Fotoğrafın Anlamsal Derinliği”
Anlar, yaşamın en değerli hazinelerinden biri ve fotoğraf anları ölümsüzleştirmenin en güçlü yollarından. Işığın kırılgan dokunuşları, anın derinliklerinde saklı anlamları aydınlatarak, yaşamın masum güzelliklerini ortaya sermekte… Gölge ve aydınlık arasında oynanan hüzünlü bir dans, karanlık köşelerdeki gizemleri açığa çıkarıyor. Bu kısıtlı zaman dilimlerinde gizlenmiş hazineleri keşfetmek, yaşama daha fazla anlam katmaya yardımcı olabilir. Fotoğraf, anda kalabilmenin ve duyguyu taşımanın sihirli bir aracı. Bir fotoğraf, o anın duygusunu, atmosferini ve hatta kokusunu hatırlatma gücüne sahip ve yaşamı derinlikli kılmak, sadece bir görüntü değil, aynı zamanda ruhu da yakalamak anlamına gelir. Her an, bir fotoğraf karesi gibi eşsiz ve geçicidir. Anı yaşa, onun içinde kaybol. Işığın dansıyla birleşen bu anlar, yaşamın kendisiyle örülü bir sanat eseridir. Anın değerini bil, çünkü hayat, anlarda gizlidir. Işık, kusurları gösterirken aynı zamanda güzellikleri vurgular.
Her bir kırık, çatlak ve hata, hayatın gerçekliğini yansıtır.
Kusurları kabul et, çünkü onlar hayatın gerçek ve eşsiz bir parçasıdır.
Güzelliği kutla, çünkü her an, bir sanat eseridir.
Daha fazla bilgi için www.edaarisoy.com adresini ziyaret edebilirsiniz.
Memento Mori,,, Ölümü Hatırla
(sunum için bu yeni sergiyi kullanmak istiyorum, 3 tane video da mevcut)
An kıymetlidir ve yaşam hediye edilmiş anlar topluluğudur. İnsan, aslında ölümlü bir varlık olduğunu hatırlayarak yaşamını daha anlamlı ve korkusuz hale getirebilecek bir öznedir yaşamda. Korkularla yüzleşmek özgürleştirir. Memento Mori, ölümü düşünerek bugünü yaşamaya odaklanma çağrısında bulunur.
Memento Mori, varoluşun geçiciliği ve ölümün insan varlığına getirdiği anlamı sorgular. Ve temelde insanın varoluşsal kaygılarına ışık tutarken, ölümün, yaşamın anlamını derinleştiren bir faktör olduğunu savunur. Memento Mori, insanın ölümlülüğüne dair düşünceleri ve duyguları uyandıran bir düşünsel, varoluşsal zenginlik sunar.
An kıymetlidir ve gerçek zenginliktir..
1946, Ankara doğumlu. 1977 yılında fotoğrafa başladı. 1978 yılında AFSAD üyesi oldu. AFSAD yönetiminde çeşitli dönemlerde; üye, yazman, sayman , başkan yardımcılıkları görevlerinden sonra başkanlığını da yaptı.
AFSAD’ın var oluş amacı doğrultusundaki; “günümüzü belgelemek , geleceğe aktarmak , fotoğraf aracılığı ile dostluklar kurmak , fotoğrafın yaygınlaşıp yetkinleşmesini sağlamak ve fotoğraf derneklerinin örgütlenmesini gerçekleştirmek “ amaçları için sosyal-belgeci tarzda fotoğraflar çekti ve AFSAD projelerinde yer aldı.
Ekonomik ve emek olarak , bütünüyle AFSAD üyelerinin çabaları ile yayınlanan ve Mauritius adasına dek ulaşabilen “FOTOĞRAF” dergisinin yayınında çalıştı.
AFSAD’ın düzenlediği fotoğraf temel eğitimi kursları ve atölyelerinde eğitmenlik yaptı.
Fotoğrafları: yurtdışında, Photoamateur 4/85 (İsviçre), Objektif 79/88 (Belçika) dergilerinde yayınlandı. “Turkey, faces and places” 1981 (Amerika), “Turkei ich liebe dich” 1989 (Almanya), “Türkische Fotokurst” 1991 (Avusturya), “Der weld Fraun” 2010 (Almanya) sergilerinde yer aldı. Türkiye’de; “Fotoğraf” (Afsad) 1986-35 “Günümüz Türk Fotoğrafı” 1989, “Türkiye 92”, “Ada Kentliyim” 1997-3,4. 1998-4, “Türkiye’de Fotoğraf” 2000, “Türk Fotoğrafında Çıplak” 2004, “60 Sonrası Türk Fotoğrafı” (2006), “86/86 Cumhuriyet” (2009), “ Algı Fotoğraf Projesi” (2009) ”Sunu ”2010/79”. “Fotoğrafımızda bugün” (2011), ”Enerjik Bakış” (2011), “Kontrast” (2012/1) , “TR de Marka” 2013/7 , “Ustalarımızdan” 2015 , “Dört Mevsim” ( kış-2019) ve “Fotoğraf “ (2021 / 159 ) dergilerinde, kataloglarında; biyografisi, fotoğrafları, söyleşileri ve portfolyoları yayınlandı.
TEKİN ERTUĞ
İlk gençlik yıllarında amatör olarak uzun süre resim ve karikatür yaptı, edebiyat dünyasına yakın durdu. Üniversite sonrası amatör olarak Halk Müziği ve Kültürü konusuna eğildi. 90’lı yılların başlarında amatör olarak fotografa başladı. Resmi ve Özel Kurum ve Kuruluşlarda Temel Fotoğraf Eğitimi Seminerleri ve İleri Düzey Fotograf Seminerleri verdi, Atölyeler gerçekleştirdi. Basılı ve sanal ortamda Felsefe, Yazın ve Fotograf dergilerinde fotografa ve sinemaya dair yazıları yayınlandı. Sinemaya, edebiyata, müziğe, fotografa ilişkin okumalarını sürdürmekte, çeşitli metinler kaleme almakta, denemeler ve/ya eleştirel denemelerle yazı serüveni devam etmektedir.Ulusal ve uluslararası fotograf yarışmalarında jüri üyesi oldu, çeşitli platformlarda gösteriler ve söyleşiler gerçekleştirdi, panelist oldu, çalıştaylarda bildiri sundu.Fotografın farklı kulvarlarındaki usta fotografçılarla bir dizi söyleşi/röportaj gerçekleştirmek suretiyle onların yaşam öykülerini, fotograf serüvenlerini, duygu ve düşünce dünyalarını kitaplaştırıp sonraki kuşaklara aktarmaya çalıştı. Kitapları: “Fotograf Sanatı Üzerine” 4 cilt. “Fotoğraf Ustaları” 10 cilt “Işıkla Resmedenler” 16 cilt “Handan Tunç ile Sanat (Özelde Fotograf) Üzerine Söyleşi “Kan Çiçekleri” (Ressam Hikmet Çetinkaya’nın otobiyografisi) “Sicim” (Ressam Ahmet Yeşil’in biyografisi) “Bir Lisan-ı Münasip Foto-Graf” “Dikensiz Kirpi” (Eleştirel Deneme) “Köhne Bahar” (Roman) “Demir Çıra” (Öykü) “Kırık Köşe Taşları” (Öykü)
DEFNE SESİN OKAY,
Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Fotoğraf Bölümünden mezun oldu.
Aynı üniversitede yüksek lisans ve sanatta yeterliğini tamamladı.
Yurt içi ve yurt dışında sergiler açıyor.
Beykoz Üniversitesi ile Yeditepe Üniversitesinde fotoğraf üzerine dersler vermektedir.
ESİN KOÇ
Görsel sanatçı, fotoğrafçı ve fotoğraf editörü. Çalışmalarında siyaset, toplum, insan ve doğa
konularındaki sorunlara ağırlıkla yer veriyor.
1988 yılında Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi İşletme Bölümü’nden mezun oldu.
Fotoğraf çekmeye aktif olarak 2006 yılında başladı. 2016 yılında Anadolu Üniversitesi Fotoğrafçılık
ve Kameramanlık Bölümü’nü bitirdi.
Çeşitli kitap ve dergilerde fotoğrafları yayımlandı. Birçok karma fotoğraf sergisi ve gösterisinde
fotoğrafları yer aldı. Fotoğraf yarışmalarında jüri üyeliği yaptı.
2015-2019 yılları arasında İstanbul Fotoğraf ve Sinema Amatörleri Derneği’nde Yönetim Kurulu
Üyesi olarak yer aldı ve aynı zamanda Eğitim ve Projeler Biriminin Koordinatörü ve Temel Fotoğraf
Seminerleri eğitmeni olarak katkıda bulundu. Bu dönemde Uluslararası nitelikli, 24. ve 25. İstanbul
Fotoğraf Günleri’nin Koordinatörlüğü’nü yürüttü ve Düzenleme Kurulu’nda yer aldı. Birçok projede
editör yardımcılığı ve editörlük yaptı.
2020 yılında Korona Günlerinde Fotoğraf Projesi’nde editör olarak katkıda bulundu.
10 Mayıs 2022 de kurulan Kadın Fotoğrafçılar Derneği’nin kurucu üyesi ve 2022-2025 dönemi
yönetim kurulu başkanıdır.
Fotoğraf ve editörlük çalışmalarına İstanbul’da devam etmektedir
YALÇIN SAVURAN
1961 İstanbul doğumlu. Marmara Üniversitesi İdari Bilimler mezunu. 1975 den beri fotoğrafla ilgileniyor. İFSAK’la tanışması 1995. 2000 yılından itibaren temel ve ileri düzey fotoğraf eğitiminin yanı sıra; Bahçeşehir Üniversitesi’nde ‘Kent Kültürü’, İfsak’ta ‘Renk’ ve ‘Işık’, İTÜ Güzel Sanatlar Bölümü’nde Fotoğraf ve Sinema üzerine dersler verdi.
2009 yılında Akbank Sanat’ta Filmlerdeki Fotoğraflar adıyla başladığı film okumalarına ‘Sinemada Görme Biçimleri’ adıyla devam ederek bugüne kadar geldi. Film okumalarına uzun yıllar İstanbul Akbank Sanat’ın yanı sıra Ankara Ka Atölye’de, Bursa Nilüfer Nazım Hikmet Kültür Merkezi ve Ekipişi derneğinde devam etti.
Şu an Fethiye Saklıkent kanyonunun üzerinde yer alan bir dağ köyünde eşi, 8 kedisi ve 2 köpeğiyle birlikte yaşarken internet üzerinden katılımcı gruplarla film okumalarına ve fotoğraf üzerine atölye çalışmalarına devam etmektedir
A.NUR TÜRK kendisini ve fotoğrafa bakış açısını şöyle tanımlıyor.
( Kimyacı, Görsel Bekçi (fotoğrafçı), Gözlemci, Eğitmen)
Fotoğraf; benim arka bahçemdir diye tanımlarım. Bazen de fotoğrafla ilişkimi bir günlük gibi, sadece (kendim ile/ kendim) arasında, iç sesim ile oluşturduğum, sesimin bir sessizliği olarak görürüm. Tam bu noktada görsel hikayeleri (fotoğrafı) fark ettim. Sanırım Berger’in dediği gibi ‘’Gördüğümü kelimelere dökecek bir ses arıyordum’’.
Arka bahçemde; hikayelerine ortak olmak istediğim bir yığın ağaç vardı. Arka bahçemin çiçekleri, ağaçları, kuşları, börtü- böcekleri bu görsel mektuplar ile adete dile gelmişlerdi. Benim için artık bu oyun bir terapi odasına dönüştü. Psikolojik envanterler olarak gördüğüm fotoğraf (görsel mektuplar) ile sessizliğimizi biriktiriyoruz ve oyunun sonunda; görseller/ anlama, anlamlar/ hikayeye, hikayeler/ hayatlara dönmeye başlıyor. Ve bir bakıyorsun ki içinde sessiz kalmış sözcükler, herkesin hikayesine ortak olarak çoğalmaya başlamış. Tam bir terapi. Sanırım fotoğraf benim afyonum. Bu görsel mektuplar hayatımda olduğu süreçte tanık olduklarıma, öğrendiklerime, dahil olduğum hikayelere, kendime dahil ettiklerime ve buna vesile olan ruhuma ve gözlerime teşekkür etmek istiyorum.
A.Nur Türk Bursa da yaşıyor. Bir oğul annesi.
Dicle Üniversitesi Fen Edebiyat fakültesi Kimya bölümünü bitirdikten sonra, kimyager olarak bir süre çalıştı. Daha sonra çeşitli eğitim kurumlarında kimya eğitmenliği yaptı. Fotoğrafla ilgisi sinema ile başladı (1999). Sinema karelerini dondurup fotoğraf görüntülerini kaydetmeye başladığı o ilk anla , fotoğrafa “ merhaba” dedi ve 2013 ‘den itibaren benim afyonum dediği kara kutusu ile birlikte dolaşmakta. 2013 de temel fotoğraf eğitimi (bufsad) ileri fotoğraf eğitimi (2014) aldı. Edebiyata ve felsefeye olan düşkünlüğü onu kavramsal fotoğraf alanına götürdü.
2015’den itibaren kavramsal fotoğraf üzerine eğitim ve atölye çalışmalarına katıldı.
Sinema da görme biçimleri üzerine , bir çok atölye çalışmalarına katıldı (2017-2020). Eğitimine Anadolu üniversitesi fotoğrafçılık ve kameramanlık bölümünü ekleyerek 2019 da bu bölümden mezun oldu.
KENAN DEMİR
19.08.1973 tarihinde Muş’un Soğucak köyünde doğdu. İlk, orta ve lise öğrenimini Muş’ta yaptı.
Anadolu Üniversitesi Fotoğrafçılık ve Kameramanlık bölümü, Anadolu Üniversitesi İşletme Fakültesi ve Fırat Üniversitesi Elektrik ve Elektronik bölümünü bitirdi.
13 yıldır Fotoğraf çekiyor. Halen Devlet Demiryolları Muş Gar Şefliğinde Memur olarak çalışmaktadır.
İstanbul, Ankara ve Muş illerinde Muş ilinin tarihi ve kültürel zenginliklerinin yanında, yaşamını ve doğal güzelliklerini de konu alan toplam 11 kez Fotoğraf Sergisi açtı.
ATÖLYELER
Ahan da Fotoğraf Grubu 2009 senesinde Ekin Kavak tarafından analog fotoğraf tutkunlarını bir araya getirme düşüncesi ile kurulmuş, Türkiye genelinde 5 bini aktif olmak üzere 20 bin üyesi bulunan bir gruptur.
Üyelerin bir araya gelmesi için yılda bir kez “askıda fotoğraf” etkinliği yapılmakta, üyelerin yıl içinde çektiği fotoğrafları, basılı olarak sergilenmesi sağlanmaktadır. Ayrıca film yıkama, fotoğraf baskı ve gezi etkinlikleri düzenlenmekte, dernek ve vakıflarla ortak atölye, sergi ve sunumlar yapmaktadır.
ANALOG FOTOĞRAF ATÖLYESİ
Analog makinaların tarihi, çeşitleri, kullanımı, kronik hataları, filmler, film banyosunun yapım tekniği ve kimyasal hazırlama süreci ile ilgili interaktif sohbet edilecek, festivalde çekilen filmlerin banyoları ve taramaları katılımcılarla birlikte yapılacaktır.
Ayrıca orta format makina ile kolodyon baskı (cam baskı) tekniği kullanılarak gün içinde çeşitli noktalarda fotoğraf çekimleri yapılarak, paylaşılacaktır.
Atölye kapsamında Katılımcılar çeşitli format ve marka makinaları, filmleri, analog aksesuarları inceleme, farklı tekniklerle fotoğraf çekme fırsatı yanında, 35mm film yıkamayı ve kolodyon baskı tekniğini de deneyimlemiş olacak ayrılacaklar.
FİKİRDEN EYLEME BİR FOTOĞRAF PROJESİNE GİDEN YOL
Atölye Danışmanı : Esin Koç
Atölye Süresi: 22 Nisan – 23 Nisan 2024 / Saat 10.00 – 12.00 arası / Toplam 4 saat
Fotoğrafçıların bireysel projelerini hazırlaması önemli bir konudur. Peki bu projeyi nasıl hazırlayacaksınız? Proje konusuna nasıl karar vereceksiniz? Tüm süreç içinde neler yapmalısınız?
Bu atölye ile bireysel projelerinizi hazırlamak için yapmanız gereken hazırlıklar hakkında bilgi alacak, proje örneklerini inceleyecek, kendi bireysel projelerinizi hazırlamak için ön çalışma yapacaksınız.
Atölye Danışmanı, proje konularınızın belirlenmesi ve diğer aşamalarda festival bitiminden sonrasında da projelerinizin tamamlanması için size editörlük desteği verecektir.
Atölye katılımı 10 kişi ile sınırlıdır. Temel fotoğraf bilgisine sahip olmak gerekmektedir. Katılımcıların oluşturmak istedikleri hikaye konuları ile ilgili atölye öncesinde düşünmeleri ve konu başlıkları belirlemeleri önemlidir.
FUJİFİLM X PHOTOGRAPHER AKIN ACAR , MAKRO FOTOĞRAFÇILIK VE IŞIK KULLANIMI ATÖLYESİNİ 22 NİSAN PAZARTESİ ÖĞLEDEN SONRA SAAT 14:00 gibi XANTHOS ANTİK KENTİNDE GERÇEKLEŞTİRECEKTİR.
FUJİFİLM TÜRKİYE AYNASIZ FOTOĞRAF MAKİNELERİ ATÖLYESİ YİNE 22 NİSAN PAZARTESİ MAKRO FOTOĞRAFÇILIK ATÖLYESİ İLE BİRLİKTE XANTHOS ANTİK KENTİNDE ÜMİT ERDEM TARAFINDAN YAPILACAKTIR.
Festivali izlemek üzere Fethiye dışından gelecekler Marina Butik Hotel’de konaklayabilir. Fotoğraf Festivali için geldiklerini belirterek +90 (252) 614 54 43 numaralı telefonu arayabilir ve yerlerini şimdiden ayırtabilirler.
http://marinaboutiquefethiye.com/